Strona główna | Mapa serwisu | English version

  STRONA ALEKSANDRY BEK

Utopia
rys. Anna Bek

Lekcje
Praca w szkole > Lekcje
PLAN WYNIKOWY INACZEJ :)

CO będziemy robili przez najbliższe dwa tygodnie.
1.Obejrzymy prezentację wszystkich dzieci (w tej chwili trudno ocenić, ile czasu to zajmie – maksimum 4 lekcje, czyli poniedziałek i środę (6 i 8.02).
2.Aby skupić uwagę na formie prezentacji, otrzymacie karty, w których będziecie punktować wybrane 3 prezentacje (trzeba zgłosić zamiar punktowania konkretnej prezentacji przed jej rozpoczęciem; 1 prezentacja na jednej lekcji).
3.Jeśli prezentacje odbędą się sprawnie, poproszę Was, byście przynieśli na środę farby
i odbędzie się lekcja kleksografii (jak w Akademii pana Kleksa). Każdy opisze własną plamę (wykorzystywał je Rorschach – poszukamy informacji, kto to taki). Zadanie służy rozwijaniu wyobraźni oraz ćwiczy umiejętność opisywania abstrakcyjnej rzeczywistości.
Zadanie domowe: W którym miejscu w akademii chciałabyś (chciałbyś) spędzić wolne popołudnie i dlaczego? Swoją wypowiedź zapisz w 3 - 4 zdaniach.
4. W czwartek odczytamy kilka zadań domowych i raz jeszcze przyjrzymy się planszom. Zostaniecie podzieleni na grupy w drodze losowania i narysujecie plan najciekawszego miejsca w Akademii. Plan musi zawierać legendę. 
Tok postępowania (elementy negocjacji, zasady dyskusji):
-rozmowa w grupach - o jakich miejscach pisali poszczególni członkowie grupy,
-uzgodnienie w drodze głosowania, które miejsce odpowiada większości uczniów,
-narysowanie planu miejsca, posługiwanie się tekstem lektury,
plan wynikowy inaczej :)-opatrzenie planu legendą.
(ćwiczenie zwraca uwagę na miejsca akcji oraz ćwiczy pracę z tekstem)
Zadanie domowe: Wyobraź sobie, że odwiedziłeś Akademię pana Kleksa. Co chciałbyś przenieść z niej do swojej szkoły? Możesz wybrać tylko jedno (rzecz, miejsce, postać, sytuację, lekcję, otoczenie). Napisz o swoim wyborze na kolorowej kartce papieru. Nie zapomnij o uzasadnieniu wyboru.
5.Poniedziałek (13.02). W oparciu o zadania domowe dzieci spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie: Jaka szkoła podobałaby mi się (sale i urządzenia, wyposażenie, uczniowie, nauczyciele, zajęcia, zasady regulujące życie w klasie). Podczas drugiej godziny lekcyjnej będziemy redagować opis wymarzonej szkoły (użycie wcześniejszej wiedzy jako punktu wyjścia do rozwiązania problemu).
Zadanie domowe: Proszę zaznaczyć zakładkami miejsca w tekście, które mówią o tym, jak wyglądał i jaki był pan Kleks (co najmniej 4 zakładki).
6.Na lekcji w środę sporządzimy pisemny portret pana Kleksa (wstęp do charakterystyki postaci).
Zadanie domowe: Przeczytaj uważnie wskazany fragment powieści i przekształć go w wiersz.... (ponadto prośba o przyniesienie czystej kartki, może być kolorowa)
7.Mateusz zaprasza (od was zależy, gdzie szpak zaprosi i po co) – redagujemy zaproszenie. (forma zaproszenia, wielkie litery, odmiana rzeczownika).
Zadanie domowe: Która z postaci Akademii pana Kleksa wywarła na Tobie największe wrażenie? Przedstaw ją (pisemnie). Nie zapomnij o ocenie wybranej postaci. (na poniedziałek – w poniedziałek zabieram zeszyty do poprawy).

(Dobrze się pracowało z tym planem w klasie czwartej)

 



olka  
2006-08-28