PLAN WYNIKOWY INACZEJ :)
CO będziemy robili przez najbliższe dwa tygodnie. 1.Obejrzymy prezentację wszystkich dzieci (w tej chwili trudno ocenić, ile czasu to zajmie – maksimum 4 lekcje, czyli poniedziałek i środę (6 i 8.02). 2.Aby skupić uwagę na formie prezentacji, otrzymacie karty, w których będziecie punktować wybrane 3 prezentacje (trzeba zgłosić zamiar punktowania konkretnej prezentacji przed jej rozpoczęciem; 1 prezentacja na jednej lekcji). 3.Jeśli prezentacje odbędą się sprawnie, poproszę Was, byście przynieśli na środę farby i odbędzie się lekcja kleksografii (jak w Akademii pana Kleksa). Każdy opisze własną plamę (wykorzystywał je Rorschach – poszukamy informacji, kto to taki). Zadanie służy rozwijaniu wyobraźni oraz ćwiczy umiejętność opisywania abstrakcyjnej rzeczywistości. Zadanie domowe: W którym miejscu w akademii chciałabyś (chciałbyś) spędzić wolne popołudnie i dlaczego? Swoją wypowiedź zapisz w 3 - 4 zdaniach. 4. W czwartek odczytamy kilka zadań domowych i raz jeszcze przyjrzymy się planszom. Zostaniecie podzieleni na grupy w drodze losowania i narysujecie plan najciekawszego miejsca w Akademii. Plan musi zawierać legendę. Tok postępowania (elementy negocjacji, zasady dyskusji): -rozmowa w grupach - o jakich miejscach pisali poszczególni członkowie grupy, -uzgodnienie w drodze głosowania, które miejsce odpowiada większości uczniów, -narysowanie planu miejsca, posługiwanie się tekstem lektury, plan wynikowy inaczej :)-opatrzenie planu legendą. (ćwiczenie zwraca uwagę na miejsca akcji oraz ćwiczy pracę z tekstem) Zadanie domowe: Wyobraź sobie, że odwiedziłeś Akademię pana Kleksa. Co chciałbyś przenieść z niej do swojej szkoły? Możesz wybrać tylko jedno (rzecz, miejsce, postać, sytuację, lekcję, otoczenie). Napisz o swoim wyborze na kolorowej kartce papieru. Nie zapomnij o uzasadnieniu wyboru. 5.Poniedziałek (13.02). W oparciu o zadania domowe dzieci spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie: Jaka szkoła podobałaby mi się (sale i urządzenia, wyposażenie, uczniowie, nauczyciele, zajęcia, zasady regulujące życie w klasie). Podczas drugiej godziny lekcyjnej będziemy redagować opis wymarzonej szkoły (użycie wcześniejszej wiedzy jako punktu wyjścia do rozwiązania problemu). Zadanie domowe: Proszę zaznaczyć zakładkami miejsca w tekście, które mówią o tym, jak wyglądał i jaki był pan Kleks (co najmniej 4 zakładki). 6.Na lekcji w środę sporządzimy pisemny portret pana Kleksa (wstęp do charakterystyki postaci). Zadanie domowe: Przeczytaj uważnie wskazany fragment powieści i przekształć go w wiersz.... (ponadto prośba o przyniesienie czystej kartki, może być kolorowa) 7.Mateusz zaprasza (od was zależy, gdzie szpak zaprosi i po co) – redagujemy zaproszenie. (forma zaproszenia, wielkie litery, odmiana rzeczownika). Zadanie domowe: Która z postaci Akademii pana Kleksa wywarła na Tobie największe wrażenie? Przedstaw ją (pisemnie). Nie zapomnij o ocenie wybranej postaci. (na poniedziałek – w poniedziałek zabieram zeszyty do poprawy).
(Dobrze się pracowało z tym planem w klasie czwartej)
|